Kehilangan Bintang

Assalamualaikum

JATUHNYA BINTANG


Al-Kisah 1
Haha nak ketawa plak tgok blog xde org follow...dulu ada la...sorang tu yg follow dan dia la sebab aku ada blog nie...skarang dia dan aku dah x rapat macam dulu lagi dah hahaha pathetic toi la aku nie... xdala...aku sebenarnya terluka dengan kata2 dia last kami contact....dia kata aku macam...jadi sebab marah aku trus x contact dia lepastu...nak kata aku xmaafkan dia x la jugak tp...ada quotes mengatakan men forget but never forgive...rasanya situasi tu betul2 terjadi dekat aku..... maka dengan itu secara rasminya jatuh lagi satu bintang dalam hidup aku..........

Al-Kisah 2

KENAPA KAU BEGITU???
Nak cerita plak pasal satu gadis nie...kisah perkenalan kami sangatlah pelik.... kamu tahukan laman sosial facebook berfungsi sebagai medium untuk orang berkenalan... aku x pasti gak mcmner gadis nie leh jadi friend aku..... tapi cerita nie bermula apabila aku telah menulis sebuah sajak bertajuk selamat pagi dalam facebook aku dan aku tag2 la sapa2 yg bertuah dan dia la orangnyer.... kebetulan pulak sajak tu aku letak gambar orked yang aku amik....jadi dia komen la kirim salam dengan bunga tu ek...aku nie plak sorang yang benggong ckit n suka bgurau jadi aku cakap la kalo nak kirim bunga dkt rumah awak takut orang ingat saya antar rombongan meminang...teruslah memanjang crita sal meminang tu....trus cita bab kawin ...bila rasakan kami dah mendalam sangat cta tntg tu aku stop la komen....sejak dari tu dia slalu chat dkt aku....aku nie mesra ckit jadi balas2 la chat die tu... n pada satu saat dia ada ckp yg dia download pic aku sebab dia kata muka aku memberi ilham....aku masa tu terus cuak n kata tlg jgn buat mcmtu n aku trus x contact dia lagi utk beberapa bulan..... entah mcmmana leh tercontact balik pulak dgn dia skrg.... aku dapat tahu dia dah ada bf jadi aku lega la ckit....jadi adala brani ckit nak reply chat dia...tapi entah kenapa plak dia leh cakap yang dia masih sayang dekat aku...jadi aku pun marah la dia n cakap jangan tinggalkan orang yang cintakan kita untuk orang yang kita cinta kerna mungkin orang yang kita cinta akan tinggalkan kita untuk orang yang dia cintai..... n aku trus x contact n unfriend dia trus sebab aku x nak jd punca pgaduhan dia dgn bf dia tu...aku x nak orang curang sebab aku pernah merasai dicurangi sebelum nie jadi aku x nak orang rasa yang sama seperti aku....baik x aku ahahha...hampehhh....

Al-Kisah 3

MY FIRST LOVE


Part 1
Bila dah masuk bab cintan cintun nie teringat plak dengan kisah cinta pertama aku...nak cita ke x ek...hahaha screw that...cta ja la ek...korang nak baca ke x tpulang la ek ehhehe.....
orang kata cinta pertama lah yang kita xleh nak lupakan dan kata2 itu tersangat la betoi... 100%....hal ini disebabkan..... aku masih ingat cinta pertama aku sampai skrg hahaha...tgok pic dia pun dah buat aku bgetar hati hahaha...tp yg pasti aku x da rasa cinta lagi la...sayang2 ckit tu mungkin la....oppppsss hahahha..
baik kita truskan dengan permulaan cerita aku dengan sidia yang bernama S bukan nama sebenar muahahha...
kami berkenalan sejak dari tingkatan 1 lagi...masa tu aku baru pindah ke sebuah skolah baru iaitu SMK Bandar Sarikei dari Sekolah menengah  pertama aku iaitu SMK Agama Sri Aman Saratok.... masa tu aku dikira the new boy jugak la...aku dimasukkan plak dalam kelas 1b..... dekat skolah tu kami ada kelas agama jadi disebabkan pelajar islam dalam satu kelas x banyak jadi kami gabung kelas dengan kelas 1a..dan itu lah bermula pertentangan mata antara kami berdua sebab dia lah pelajar islam kelas 1a tu ahahha.... kami slalu adakan kelas di surau jadi disebabkan slalu berjumpa kami smua pelajar kelas 1a n 1b tu kira rapat la... sebelum tu aku memang x da apa2 feeling dkat S nie sebab aku masa tu masih budak jugak jadi x tau la perkara2 ttg cintan cintun nie hahaha...darah muda la katakan... bila diingatkan balik dia pernah cakap dekat aku dia mula suka dkt aku time aku kacau dia dkt surau dulu masa aku sakat dia n dia kejar aku smpai ke luar surau....sblum tu dia jugak pernah kata dia ada gak usha 2 aku tapi masa tu aku x perasan pun dia hahaha...kejamnyer...... baiklah truskan ek.... sejak tu dia mula antar2 surat dkt aku...tapi aku buat derk jer...sampaikan dia pernah ajak aku couple masa tu...hahaha tapi aku reject dulu sbb aku x tau pun apa2 sal couple nie... sejak dari tu dia x pernah antar surat lagi dekat aku...jeng2 adakah ia berhenti disitu...oh tidak... ada sambungan lagi....jap ek

part2



baiklah..ni sambungan kisah aku tadi...nak rehatkan tangan jap tu la ada separate parts ahhaha mak ngai dah macam download muvie jer ahhaha...baiklah smbung lagi ek.... lepas dia x antar lagi surat dekat aku tu....beberapa minggu lepas tu aku perasan dia x de datang skolah lagi...jadi aku tanya la kawan2 dia..rupa2 nya dia ada masalah keluarga n dia terpaksa berpindah ke Limbang...aku pun terguris jgakla masa tu sebab x da lagi orang nak dikacau nie... sejak dari tu la aku mula fikir2kan ttg dia...ok x dia sana.... ada x org kacau dia..... sehingga tiba la satu saat bila kami dua kelas tadi di bawa ker dewan suarah sebab ada ekspo ke masa tu...x ingat plak...jadi masa tu aku borak la dengan kawan2 si S tu n tanya khabar dia... diorang cakap dia ok jer n diorang cakap yg si S tu ada jugak tanya sal aku disini...bangga nyer rasa ati...berbunga gitu....lepastu siap kawan2 dia ko dia lagi tu.... lepas kwn dia borak dgn dia ....kawan dia bg telefon tu dekat aku suruh aku ckp dgn dia...aku terkelu lidah la..tapi aku beranikan diri cakap dengan dia...aku tanya khabar dia...mcmmana sana..ok ker?... nape perlu pindah?....n soalan las tu dia nangis plak n dia cakap yg mak dia datang n dia terpaksa off kan phone.... sedih gak la x leh cakap lama dengan dia...ada la rasa sebak2 ckit.... i think i maybe loving you gurl..... entah la sbb aku x tau apa perasaan aku masa tu.....tuttttt.... penat lak tangan...nnti2 ada masa aku sambung crita ni ek hehehe...bye guys n gurls assalamualaikum.... smile alwayss

0 comments:

Post a Comment