It Girl


Apa khabar semua?
Sihat?
Kalau sihat alhamdulillah..
kalau kurang sihat... banyak2kan lah berehat okay?

Ni nak kata selamat malam xleh gak sebab dah lepas pkul 12....
nak kata pagi susah gak sebab still gelap ahhaha
DITENGAH2 agak2 nya hahaha


hehehe tapi berbanyak2 sori la tiba2 mengganggu korang yang mungkin dah tido skrang dengan post aku yang agak merepek malam ni ahahha...

entahla malam ni kenape aku rajin plak nak update... mungkin sebab nak procrastinate aktiviti mengemas barang kot hahaha


malasla nak kemas dulu tapi terpaksa kemas jugak sebab nak pindah blok asrama...



dari blok aku yang first2 masuk IPGKS dulu iaitu blok BELIAN @ Blok G ke Blok MERBAU @ Blok F...

huhuh sedihnya nak meninggalkan bilik G007 ni....  tapi apakan daya.... pihak pengurusan asrama dah bagi arahan rasmi untuk pindah.... terpaksala pindah jugak... huhuuhh sedihnyerrr...


tapi guys... n gurls.. bukan pasal pindah yang aku nak habaq kat korang kali ni...
tapi aku nak stoli moli sikit pasal IT GIRL...

hahaha... eehhh yang macam lagu Jason Derulo - It Girl tu.. hahaha


yang aku maksudkan dengan It Girl ni sebenarnya
tentang...

GADIS IDAMAN

ehehhe...
hahaha tetiba je kan crita pasal gadis idaman tengah2 malam cmni ahhaha
camne nak buat labu... dah tu je idea yang aku ada time2 cmni ahahha...
hantam sajalah labu


hehehe...

okay post kali ni x panjang sangat sebab aku hanya nak crita2 sal gadis idaman aku je... 
harap korang x ketawa ok? hehhee
sebab hal ni agak sensitip ckit heheh tapi kalau dah tau tu diam2 jer k hehehe... nanti DROP MY WATER FACE hahaha..




okay.. xnak buang masa lagi sebab mata pun dah ngantok..
kita terus kepada ciri2 gadis idaman aku ek heheh

PERSONALITI

CERIA


seseorang yang suka senyum... yang dapat menceriakan keadaan... tapi dia tidak melebih2 dan pandai memilih tempat dan ketika untuk membuat suasana gembira.. peramah dengan orang2 serta menghormati orang lain

MANJA

seseorang yang manja dengan orang yang betul2 rapat dengan dirinya.. tetapi bukan jenis yang memaksa namun hanya tingkah laku yang membuatkan orang ingin mendekatinya dan membelainya...

TEGAS


dia tegas dengan pendiriannya dan tidak mudah makan pujuk rayu serta tahu menjaga dirinya semasa bersama orang lain dan sentiasa sedia menegur dengan cara yang baik... namun akan bertimbang rasa dengan orang yang dia betul2 percaya (SUAMI & KELUARGA)

SUPPORTING

memahami keadaan orang lain dan tidak judge orang... sentiasa terbuka dengan pelbagai cadangan dan tidak segan untuk melakukan aktiviti yang menyeronokkan...

BERGAYA


Seseorang yang pandai menggayakan dirinya mengikut kesesuaian keadaan dan dirinya... namun tidak melebih2... sentiasa sedap mata memandang... sentiasa menjaga penampilan tak kira dimana juga... namun sentiasa nampak simple... jenis yang hanya memakai bedak muka yang nipis dan lip balm namun tetap ayu..

AGAMA

mengambil berat hal agama... tau selok belok agama... tidak malu untuk menegur dalam bab agama... 
_______________________________________________________________________________

okay tu bab personaliti... sekarang masuk ke bab

FIZIKAL

MUKA & KULIT


seseorang yang berkulit cerah walaupun aku sendiri pun x cerah sangat... bibir yang sentiasa merah jambu..... kulit yang gebu hehehe... dan juga kulit yang sihat... kalau ada jerawat pun yang kecik2 jer hehhe...

TINGGI

berketinggian agak rendah... hehehe xla pendek sangat tapi rendah la dari aku hehehe I LOVE GIRL WHO IS SHORTER THAN ME...

BADAN

hahaha hok ni yang malu sikit den nak cerita ni ahahha.. tapi apakan daya... dah memang minat macamtu... terima jela hehehe... jangan hairan dan pelik ek bila dah tau k...

badan yang agak tembam aka CHUBBY heheh... entah napa aku suka gadis2 yang agak tembam ni heheh... bukanla yang terlalu lebih... tapi yang comel bila dipandang tapi masih dianggap sihat dan tidak merbahayakan dirinya... 

_______________________________________________________________________________

MINAT

FOTOGRAFI


bukanlah seseorang yang gila bergambar tapi lebih kepada seseorang yang pandai menghargai peristiwa2 yang istimewa...

MUZIK




minat dengan muzik yang agak ringan dan tidak terlalu berat... kalau boleh sekurang2 nya pandai main satu alat muzik..

piano ke


gitar ke


kalau ada suara yang merdu tu kira bonus la ehhehe


MASAKAN


minat dalam bidang masakan n pandai memasak sebab aku ni memang suka makan hehhe... n yang penting mesti pandai masak

LAKSA SARAWAK

KETAM

SAYUR CAMPUR

NASI LEMAK

TOMYAM

sebab tu faveret aku heheh

PASTRY


tahu dan pandai buat kek dan makanan yg sewaktu dengannya hehhe sebab aku minat jugak makan manisan ni ehehe... tapi aku prefer yang manisnya x terlebih dan ada masam2 ckit hehehe jadi yang ini jadi pilihan first aku kalau dia nak buat untuk aku ehhehe

LEMON PIE


waahh sedapnyerrrr...

_______________________________________________________________________________

KERJAYA

CIKGU TADIKA


yang ni mungkin sebab aku pun insyaallah akan berkecimpung dalam bidang pendidikan... tapi bes jugak ada isteri cikgu.. lebih2 lagi cikgu tadika...  comel jer hehhe.. kalau x pun pensyarah... cuti sama2... hehehe senang ckit nak bawak melancong hehehe...

NURSE


yang ni walaupun cuti dieorang x menentu tapi aku teringin juga ada isteri nurse... especially nurse wad bersalin... tiap ari dapat tgok baby comel... aku suka nurse mungkin sbb aku smkin percaya dia dapat jaga aku semasa sihat dan sakit...

CHEF


yang ni korang faham2 lah ek sebabnya hahaha....
aku ni badan jer kurang berlemak tapi kuat makan jugak tau hahaha..

_______________________________________________________________________________

Okaylah.. sampai cnie jer curhat aku kali ni... mata pun dah ngantok dah... harap korang x bosan membaca post kali ni... ni sekadar perkongsian... KITA MANUSIA MERANCANG, ALLAH SWT YANG MENENTUKAN APA YANG TERBAIK BUAT HAMBANYA...

jadi apa yang aku tulis kali ni bukan la buku wajib namun skadar panduan bagi diriku kerna JODOH DAN PERTEMUAN DI TANGAN ALLAH SWT.... aku sebagai manusia biasa hanya mampu berserah dan berusaha....
tapi korang doa2kan la aku dapat temui orang yang betul2 sesuai dengan diri aku ni hehehe... kalau ada iras2 dengan IT GIRL aku.. alhamdulillah syukur hehehhe anggap bonus la ehhehe...

anyway.. selamat membaca... kalau ada idea2 lain insyaallah akan dikongsi bersama... 
TAKE CARE
SMILE ALWAYS
SWEET DREAMS
ANNYEONG

<<MAY PEACE BE UPON YOU>>

ASSALAMUALAIKUM WBT

0 comments:

Post a Comment