Cinta Si Ustazah Bulat (Sinopsis)

ASSALAMUALAIKUM


Sinopsis

          Wawa, seorang guru agama yang berbadan comel menjalani hari-hari nya mengajar di Sekolah Kebangsaan Abang Isma 2 dengan ceria ditakdirkan berjumpa dengan seorang lelaki yang disalah anggap sebagai "Penjual MLM Hensem" (Faid). Namun setelah diketahui identiti sebenar Faid iaitu seorang Kaunselor baru yang akan bertugas di sekolah itu, Wawa berasakan dirinya begitu malu dan dia tidak sanggup bertentang mata dan bertegur sapa dengan Faid.

              Namun kerana tersilap kata, daripada malu terus bertukar menjadi pertikaman lidah antara Faid dan Wawa. Kedua-dua mereka tidak mahu mengalah dalam perdebatan setiap kali mereka berdua berjumpa. Akan tetapi, dalam Wawa bersikap ego dalam setiap perbualan antara mereka berdua, Wawa sering mendambai lelaki itu dan sentiasa melihat Faid sebagai bakal imamnya kerana sering terpikat dengan personaliti lelaki itu. Apa yang Wawa tidak ketahui bahawa Faid telah mengenali dirinya sejak dahulu lagi dan Faid turut menyimpan rahsia yang sangat penting dalam hatinya.

               Tetapi, ketika rindu dan cinta sudah jelas di mata Wawa terhadap Faid, "Cinta Tergantung" iaitu Abang Din yang pernah mengisi hatinya namun telah membiarkan dirinya terpinga-pinga tanpa kata putus kembali menagih semula cintanya. Wawa yang tidak dapat lari daripada Abang Din yang juga sepupu dan anak angkat kesayangan keluarga Wawa berasa serba salah dan akhirnya mereka dikehendaki berjumpa di rumah nenek mereka di Brunei. Faid yang mendapat tahu tentang keberangkatan Wawa ke Brunei diberitahu bahawa Wawa kembali untuk disatukan dengan Abang Din mula gusar kerana dirinya turut mencintai Si Ustazah Bulat itu sepenuh hatinya.

Apakah keputusan yang bakal dibuat oleh Wawa?

Adakah Faid atau Abang Din menjadi pilihan?

Apakah yang bakal Faid lakukan untuk membuktikan cintanya kepada Wawa?

Naezwa Ashyqin (Wawa) -
"Awak..Bila pertama kali saya lihat awak... Secara jujurnya saya tak pernah terfikir yang awak akan jadi begitu penting bagi saya...."

Alfazid Fahmir (Faid) -
"Bulat-bulat pun, hati AKU tetap cukup ruangnya untuk KAU"

Awang Syafiquddin (Abang Din) -
"Bila Abang mahukan Yang menjadi milik Abang, Abang sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan Yang"

0 comments:

Post a Comment