Cherrita Awang & Dayang


wassup guyss n gurlss... lama x jumpa.... 
apa habaq u alls.....
ahhaha baru ada semangat nak update blog nie
kalo ikutkan banyak nak update sbnrnya tp
dsebabkan masalah teknikal...
ni je yang aku dapat update...
so bear with me guys ahhaha

ok kali ini aku nak cechite chite sal family aku hehehe
kali ni aku nak terangkan secara detail pasal keluarga yang aku thayunkkkk hehehe

ok firstly... this is my family guys and gurls....

*Dari kiri
barisan kedua- Awang Syukri Bin Awang Jaffar (anak ke-4), Awang Azhar Bin Awang Jaffar (anak ke-5), Awang Faizal Bin Awang Jaffar (anak ke-1)& Noraida Binti Idris (isteri anak ke-1), Dayang Noor Afiza Binti Awang Jaffar (anak ke-2) dan Awang Hafiz Bin Awang Jaffar (anak ke-3)
Barisan pertama- Awang Jaffar Bin Awang Suhaili (ayah) dan Jiah Binti Ajis (ibu)

hahaha itulah isi keluarga aku buat masa ni.... 
maybe akan ada pertambahan dalam masa yang terdekat ni... insyaallah..
tapi yang pasti aku punya lama lagi ahahha... nak abiskan study dulu la katakan... hahaha...

ok let me introduce to you guys one by one of my family members..

first of all...

MY FATHER

AWANG JAFFAR BIN AWANG SUHAILI


hheheh hensemkan ayah aku hehehe... tengokla anak dia hahaha...
hahaha perasan betoila aku ni...

ok a little bit of information about my father....

- Berasal dari Kampung Saai, Daro
- Berbangsa melanau (kalo ikut keturunan melayu brunei)
- Anak bongsu daripada dua adik beradik
- Bekerja sebagai Pegawai Perkhidmatan Awam di Lembaga Lada Malaysia
- Suka bermain badminton
-Seorang yang supporting dan mesra
-Boleh bertutur dalam bahasa iban
- Suka senyum hehehe
- Sayang ayahhhh (hahaha sempat pulak aku ni)

okay, seterusnya adalah

MY MOTHER

JIAH BINTI AJIS


okay.. now about my mother

- Berasal daripada Kampung Paloh, Mukah
- berbangsa melanau (asli ek hehehe)
- bekerja sebagai Dental Nurse
- Bakal bersara dua tahun lagi (rasanya la hahaha)
- Anak ke 3 daripada 4 adik beradik
- Seorang yang rajin
- Mengambil berat tentang keperluan anak-anak
- Sayang Ibu jugakkk (Menyempat sekali lagi ahhaha)

hahaha itu serba sedikit about my parents okay.... nguahahha

sekarang kita beralih pulak kepada adik beradik yang ku sayangi...
cewaahhh bodek sikit... dapat la mintak sponsor beli laptop asus yang aku nak tu ehehhe

ANAK SULUNG DAN ISTERINYA

AWANG FAIZAL BIN AWANG JAFFAR 
&
 NORAIDA BINTI IDRIS


mula-mula meh crita pasal abang long dulu...

- Anak pertama
- Bersekolah rendah di SKAHM
- Bersekolah menengah di Kuching (tak tau nama hahaha)
- Menyambung diploma di Politeknik Kuching (ambil account management rasanya)
- Sekarang bekerja di Bernas Corporation di Kuching
- Status : sudah berkahwin (hahaha state the obvious)
- Umur 30-an
- Seorang yang mesra
- Seorang yang 'happening'
- Suka buli adik dia yang comel ni a.k.a AWANG AZHAR (hahahaha)
- Seorang yang manja dengan isteri dia hehehe (shhhhh)

sekarang isteri dia pulak... ni x tau banyak jadi aku cerita apa yang aku tau jer ok


- Berbangsa Melayu
- Anak bongsu daripada 3 adik beradik
- Kedua-dua orang kakaknya perempuan
- Berasal dari Sibu (I think)
- Bekerja di Sarikei (syarikat swasta under Sarawak Energy Berhad)
- Seorang yang berfesyen (boleh la tapi x la melebih sangat)
- Seorang yang mesra
- Lupa pulak ... diorang laki bini ni kaki on9 hahaha... jangen marehh ek my brother n sister in law hehehe..

sekarang pulak my one and only blood sister

DAYANG NOOR AFIZA BINTI AWANG JAFFAR


- Lahir sepuluh tahun awal daripada aku hehehe
- Graduan UIAM
- Graduan KPLI IPG di Melaka
- Seorang cikgu pendidikan khas di SKAHM, Sarikei
- Status : tidak diketahui ahhaha
yang pasti belum kahwin
- Baik hati dan supporting
bodeknyerrr hahahha
- pandai melukis
- ada bisnes sambilan buat coklat n kek cheese hehehe

seterusnya...

anak ke 3

AWANG HAFIZ BIN AWANG JAFFAR


- Umur 26 tahun
- Graduan UITM
- Sekarang bekerja sebagai Pegawai Agama Islam di Balai Polis Bintangor
- Status: DOUBLE heheheh
- Seorang yang hampir sama dengan perangai aku ehhehe
- Manja, mesra dan supporting
- Minat Superbike dan Photography
dia ni la orang first dalam family yg membeli DSLR
- Ada bisnes sampingan iaitu mengambil gambar kahwin

Yang seterusnya, lahir setahun selepas yang ke 3

AWANG SYUKRI BIN AWANG JAFFAR


- Bekas pelajar SMKA Igan
- Graduan IKBN Miri
- Suka bersukan
- Pandai bermain futsal
- Pandai membaiki kenderaan
- Sekarang bekerja sebagai Senior Mechanic di Perodua
- Status: Tidak diketahui
- seorang yang tegas tapi baik hati
- suka pakai baju berjenama (Billabong, quicksilver dan levis)
okay last but not least...

anak bongsu

lahir 1993

kelahiran bulan september

hari yang ke sepuluh

iaitu

...
...
...


YOURS TRULY

AWANG AZHAR BIN AWANG JAFFAR


biar lebih sikit pic aku... mesti korang rindu aku kan hehehe


ni pic aku dengan mak angkat aku... a.k.a kakak sulung kepada ibu aku...

ABOUT ME

- Bekas pelajar SKAMIS
- Bekas pelajar SMKBS
- Pernah bekerja sebagai waiter di 1Malaysia Cafe



- Sekarang menyambungkan pelajaran di INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS SARAWAK
(doakan aku sentiasa berjaya dan menjadi guru yang cemerlang ok?)
- minat photography
- minat melukis
- memerlukan laptop baru
hahaha tu pun nak bagitau
- minat tengok RUNNING MAN


ahahha lawak doe show ni...

- Status: DOUBLE hahaha

tu je la rasanya yang korang patut tahu ahhaha...
kalo ada nak tahu lebih lanjut... contact me at ***-*******
hahaha

ok semua... ni je la nukilan aku buat masani... mana x nya... esok dah nak antar 3 assignment
mataiiiiii






*EH... HAMPIR2 LUPA NAK BAGITAU... SEMUA GAMBAR YANG DITUNJUKKAN KALI NI SEMUA DI AMBIL MENGGUNAKAN
KAMERA DSLR
" NIKON "
HEHEHE....
KAMI KELUARGA NIKON
* SATU LAGI UNTUK PEMBACA YANG MENGGUNAKAN LINE IPG...
KORANG HANYA BOLEH VIEW PIC NI SELEPAS PUKUL 5 PETANG
DAN SABTU AHAD JER...
SEBAB NI LINK DARI FB JADI FAHAM2 LAH EK HEHEHE


hahaha thats all ladies and gentlemen... have a nice
smile alwayss...
assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh

0 comments:

Post a Comment