Rintis Cinta Part 2




~RINTIS CINTA PART 2~

"Annyeong! eh lupa, assalamualaikum Unnie hehehe... lama tunggu?" aku menyapa unnie yang sedang berdiri di depan papan kenyataan sekolah.

"waalaikumsalam, lama la jugak... naik tercabut semua pangkal tulang anak dara sunti unnie tunggu iyaz, hahaha xde la... nape lmbt kluar?" jawab unnie mencekak pinggangnya.... ada gaya mcm mak aku pulak unnie arini... tapi...dia tetap comey


"sowie2... miyan haeyo unnie... tadi cikgu suruh salin nota tapi Iyaz tertido pulak masa menyalin... jadi..... iyaz disuruh tulis SAYA JANJI TIDAK AKAN TIDUR SEMASA KELAS BERLANGSUNG 



lima puluh kali... naik cair dah musel2 Iyaz ni... (muscle)" aku menjawab smbil buat muka comel dan manja meminta unnie memaafkan aku...


"Apa? tido dalam kelas... aigou...(sambil menyekeh kepala aku)...dahla..ok2 unnie maafkan... budak ni kalo buat muka manja memang no 1... nasib la bukan teddy bear... kalo x... dah unnie tonyeh2 pipi dia... dah la.. jom pergi kantin... paelun-paelun ... nanti abis plak makanan... dahla Iyaz tu ada gastrik..." kata unnie sambil melangkah ke kantin...

waaa unnie ambil berat pasal aku.... terharunya....


tapi sebenarnya..bukan sebab itu aku keluar kelas tadi... ada terjadi sesuatu sebelum aku keluar berjumpa unnie...

Beberapa minit selepas loceng rehat berbunyi... kawan sekelas aku Fiyan memanggil namaku dari luar kelas dan terus menuju ke meja aku...

"Iyaz... aku terjumpa surat la dekat tangga tadi.... surat tu ada nama kau..." kata Fiyan sambil menunjukkan sepucuk surat bertulis tangan...


*sekadar gambar hiasan... isi dia lain...

surat tu memang tertulis nama aku sebagai penerimanya tapi... nama aku ditulis dengan gelaran yang kurang menyenangkan...

Buat Si Anak S*al 
Ariaz

Gua nak beri amran (eja amaran pun dah macam nama orang...sah kurang berpelajaran) dekat lu..
lu jangan nak dkt2 lg dengan Ayuna lg.. (apa masalah dengan penulisan budak ni?)
Skali lagi gua tgok lu kacau2 dia...
gua kasi pecah lu punya muka smpai father with mother (aduss cobala try guna google translate kalo x tau ejaan betul) lu x kenal lu lagi...
ada lu understood gua speaking ka? (naik jenuh dah mata aku tgok surat ni)
LU INGAT AMARAN GUA NI...

Yang ikhlas memberi amaran,

FR

*pesanan buat yang menulis surat ni... blaja2 lah format surat yang betul lain kali kalo nak tulis surat ek... kalo x pun tulis la ayat tu betul2 ckit.....

sapalah yang gatal2 tulis surat ni... lain kali tulis jer nama kau dalam surat tu...x la aku penat nak pikir sape kau..... kalo x pun jumpa depan2 n cakap... aku lah yang tulis surat amaran tu... boleh kita berkenalan? saya juga pengendap si Ayuna... jangan marah saya ek... hehehe
kan senang kalo camtu...



tolak tepi hal kesalahan tatabahasa yang major dalam surat dia tu... sapakah FR ni? lepas aku baca surat tu terus aku bangun dari kerusi dan bertanya kepada bbrapa kwn2 aku yang berada di luar kelas... adakah diorang nampak sapa yg letakkan surat tu di situ...



lepas beberapa orang aku tanya... aku dapati lembaga itu adalah seorang pengawas lelaki...

bila tengok initial dia... FR.... R...
R
Ra
Rafique??!!

adakah dia orang yang btggungjawab menulis surat ni?

aku x pasti n aku xleh buat andaian terburu2...

"Iyaz! jaga2... parit!" jerit unnie smbil menarik lengan aku...

disebabkan lamunan aku.. aku nyaris masuk kedalam parit besar di siring jalan...


"Iyaz ni kenape... apa yang Iyaz fikir smpai x nmpk parit tu...." bebel unnie sambil menunjukkan muka paniknya...

"Xde pape2 lah unnie... terpikir nak makan apa kat kantin tu nnti...lapa sangat dah ni..." bohongku smbil senyum kambing...

nasib baik unnie tidak banyak bertanya dan mempercayai kata2 ku...

aku pun meneruskan langkah ke kantin dengan pelbagai persoalan yang bermain dalam minda...

Siapakah FR?
Kenapakah dia xmau aku rapat dengan Unnie?

Unnie pula membawa muka resah dan binggungnya dengan gelagatku...

Tapi pada masa yang sama... 
ada sepasang mata sedang memerhatikan kami berdua ketika itu...
disebalik dinding yang tidak mampu menampung rasa iri hati dan marah insan tersebut...



"Arghh... Kenapa kau x jatuh jer dalam longkang tu... biar kau mampus... x la kau kacau hidup SAYANG aku lagi.... Siap berpegang tangan lagi dengan ISTERI AKU ....ARghhh Ayuna milik aku dan aku sorang jer... Mampuslah kau lepas ni ARIAZ!!!" desah kelibat itu dalam hati busuknya sambil menumbuk dinding...

Bersambung...

0 comments:

Post a Comment